Чт
28/03/2024
8:41:21
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Наше опитування
Про шкільну форму ...

[ Результати · Архів опитувань]
Всього відповідей: 221
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міністерство
Департамент
Васильківський РМК
КОІПОПК
Український ЦОЯО
Київський РЦОЯО
Інститут ІТ
Біологічний сайт
Педагогічна преса
Інтелект України
School Champion
Путрівський НВК

                                             

     Затверджую                                             Л.С.Битько

 

 

План  заходів для обдарованої молоді на 2015/2016 н.р.

 

 

з/п

Назва заходу

Орієнтовний термін проведення

Відповідальні

  1.  

Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина - Україна»

вересень 2015 р.- грудень 2015 р.

Жупавльова Н.А.

  1.  

Всеукраїнські учнівські олімпіади

жовтень 2015 р. - лютий 2016р.

Півторак Е.Ф.

  1.  

Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер»

9-10 листопада 2015 р.

Гаврищук І.П.

Савченко В.М.

  1.  

Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

листопад  2015 р.- травень 2016р.

Погоріла Л.М, Табінська Л.В. Кононець Н.Д.

  1.  

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням

листопад 2015 р. – лютий 2016 р.

Погоріла Л.М, Табінська Л.В.

  1.  

Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім. Т.Г. Шевченка

листопад 2015 р.- березень 2016 р.

Погоріла Л.М, Табінська Л.В.

  1.  

Всеукраїнський природничий конкурс "Колосок" 

21 листопада 2015р.

Журавльова Н.А.

  1.  

Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України

грудень 2015 р. - травень 2016 р.

Півторак Е.Ф.

  1.  

Міжнародна природознавча гра «Геліантус»

11 грудня 2015р.

Журавльова Н.А.

  1.  

Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч»

20 листопада 2015 р.

Хижко В.Г.

Косінога Л.В.

  1.  

Всеукраїнський інтерактивний учнівський конкурс юних істориків "Лелека"

січень-квітень 2016 р.

Андрикевич І.В.,                  Битько Л.С.

  1.  

Всеукраїнський конкурс з українознавства "Патріот"

12 лютого 2016 р.

Табінська Л.В.

  1.  

Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»

03 березня 2016р.

Табінська Л.В.

  1.  

Міжнародний математичний конкурс "Кенгуру"

березень 2016 р.

Півторак Е.Ф., Гаврищук І.П.

  1.  

Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня"

квітень 2016 р.

Гаврищук І.П

  1.  

Спортивні змагання

 

Вересень-травень 2016

Петров Е.В.

  1.  

Виставки, конкурси:

«Чарівна палітра» «Моя Україно!», «Неосяжна моя, Україно!». «Калиновий дзвін «Скарби рідного краю» «З народного джерела», «Інтелектуальний марафон». «Наш пошук і творчість тобі, Україно!». «Таланти Васильківщини - 2015».

 

Вересень-травень 2016

 

Журавльова Н.А.

  1.  

Робота шкільної  системи самоврядування,

 

 

Вересень-травень 2016

Маковенко О.В.

 

                                   


Шкільна програма

 «Обдарована дитина»

На 2011-2016роки
Зміст

І. Вступ

 

2

ІІ. Компоненти перспективної моделі «Обдарована  дитина »

 

4

ІІІ. Структура роботи з обдарованою молоддю

 

5

IV.Перспектива організації та змісту навчального процесу

 

6

V. Реалізації основних положень Програми

 

8

VI.  Принципи реалізації програми

 

11

VII. Очікувані результати від реалізації Програми  «Обдарована дитина»

 

13

 

 

І. Вступ

У національній доктрині розвитку освіти ставиться завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу. Він повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей учнів, зростання їхньої самостійності й творчої активності, що має зміцнити демократичні основи громадянського суспільства та прискорити його розвиток. Перед учителями постало завдання формувати й зміцнювати в школярів внутрішні джерела мотивації не тільки щодо навчальної діяльності, але й до саморозвитку своїх інтелектуальних, творчих здібностей, а також їх успішної соціалізації. Сьогодні вкрай необхідно створювати ситуації успіху, розвивати творчу, пошукову, дослідницьку активність та навички колективно злагоджених дій.

Програма «Обдарована дитина» на більш високому рівні сприяє розкриттю інтелектуального та творчого потенціалу обдарованої молоді, а також спрямована на стимулювання творчого самовдосконалення учнів, сприяння їхній самореалізації, соціалізації в сучасному суспільстві.

В Путрівській ЗОШ І-ІІст  створена система розвитку діяльності, необхідна для самовизначення кожного школяра, розвитку його інтелектуальних та творчих здібностей, адже виховання розглядається в цілісному навчальному процесі, який не є підготовкою до життя, а реальним залученням до нього. Тому завдання кожного педагога - створити умови задоволення потреб пізнавального, комунікативного, інтелектуального, творчого, фізичного розвитку школярів відповідно до їх індивідуально - вікових особливостей, здібностей, таланту.

Школа  організовує роботу з обдарованою молоддю як систему діяльності закладу, спрямовану на розвиток обдарованої особистості через створення сучасних умов для розвитку творчого потенціалу учня, піднесення статусу обдарованої молоді шляхом надання можливості дітям реалізувати власні творчі здібності у форматі школи.

В школі складена Програма роботи з обдарованими дітьми, яка є логічним шкільної методичної проблеми : „Розвиток  пізнавальної самостійності учнів  шляхом  впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес” 

Актуальність Програми визначається новими політичними і соціальними обставинами, за яких необхідно подбати про збереження та розвиток «золотого фонду» країни, який у майбутньому державотворчому процесі українського суспільства займе місце духовної еліти.

За умов реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві проблема розвитку обдарованих дітей є значною і актуальною.

Метою Програми «Обдарована дитина » є:

  • розвиток інтелектуальних, творчих здібностей дітей;
  • створення сприятливих умов для самореалізації особистості учня;
  • забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу, діагностики обдарованих учнів, визначення особливостей їх обдарованості;
  • покращення якості підготовки учнів щодо стандартів базової загальної та середньої освіти;
  • підвищення результативності олімпіад, конкурсів, науково-дослідницьких робіт учнів, членів МАН;
  • створення умов для ранньої профілізації учнів;
  • підвищення рівня компетентності та педагогічної майстерності вчителів школи.

Завдання Програми:

  • розробка заходів з пошуку й цілеспрямованого відбору обдарованих дітей;
  • створення системи психолого-педагогічної підтримки та супроводу обдарованих учнів;
  • створення сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації;
  • розробка методичних рекомендацій і програм для ефективного навчання та розвитку обдарованих дітей, їх професійної орієнтації;
  • оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованими дітьми;
  • підготовка вчителів до роботи з обдарованою учнівською молоддю;
  • створення системи стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих учнів і вчителів, які з ними працюють;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості, підготовленої до професійного самовизначення шляхом поглибленого вивчення профільних дисциплін

 

ІІ. Компоненти перспективної моделі «Обдарована дитина»

1.  Психофізіологічні властивості школяра:

•        наявність природних задатків до активного й цілісного світосприйняття;

•        природні потреби в розумовій праці;

•        розвиненість форм чуттєвого сприйняття;

•        інтуїтивність;

•        впевненість у собі, адекватна самооцінка, усвідомлення власної природно-соціальної цінності, прагнення власної емоційної незалежності.

2. Інтелектуальні здібності:

•        пізнавальний інтерес;

•        інформаційна ерудиція;

•        високий рівень інтелектуального розвитку;

•        нестандартність мислення, його дивергентність;

•        здатність до абстрагування;

•        діалектне бачення.

3. Креативний потенціал:

•        оригінальність у вирішенні навчально-пізнавальних питань;

•        ініціативність;

•        неординарність підходів;

•        інтенсивність розумової праці.

4. Світоглядні цінності:

•        розвиненість громадських гуманістичних, моральних, естетичних, державно-правових, економічних, екологічних якостей;

•        високий рівень свідомості й культури;

•        активність та ініціативна відповідальність;

•        здатність до аргументованого ризику;

•        високий рівень самоаналізу та самоконтролю;

•        уміння співпрацювати з партнерами.


ІІІ. Структура роботи з обдарованою молоддю

 

IV.Перспектива організації та змісту навчального процесу

1. Основні завдання оновлення змісту та організації освіти навчального

процесу:

•        розробка та впровадження інноваційних технологій оптимізації та інтенсифікації навчання;

•        орієнтація на науково-дослідницьку і творчу діяльність учнів;

•        урахування особливостей індивідуального розвитку учня, його інтересів та нахилів;

•        забезпечення відповідних умов фізичного і морального здоров'я учнів;

•        включення до навчального плану спецкурсів, факультативів ;

 

2. Напрямки організації змісту навчального процесу:

•        розвиток у школярів якісно високого рівня світоглядних переконань;

•        формування гуманітарного стилю мислення;

•        формування духовного потенціалу особливості школяра як внутрішньої розумової сили її розвитку, спрямованої на творче самовираження, самоствердження й самореалізацію;

•        розробка індивідуальних планів навчання з окремих дисциплін як умова оптимізації формування творчої індивідуальності учня;

•        розвиток науково-дослідницьких умінь, навичок та творчих здібностей учнів;

•        визначення академічного рейтингу школярів.

3. Педагогічні технології в реалізації програми:

•        особистісно орієнтовані технології навчання;

•        технології розвивального навчання;

•        технології програмованого навчанн

4. Перспектива соціально-психологічного забезпечення

•        Організація диференційованої роботи з учителями, спрямованої на підвищення рівня їхньої психологічної підготовки;

•        розробка пакета документів з метою визначення та надання необхідної підтримки обдарованим підліткам;

•        створення банку даних зі змістовними характеристиками школярів;

•        організація індивідуального підходу та диференційованої роботи з обдарованими учнями

•        формування вмінь адаптації в соціальному середовищі;

•        набуття навичок як лідера, так і виконавця, спілкування на продуктивному рівні;

•        формування навичок творчого саморозвитку.

5. Забезпечення можливостей учителя для реалізації власних творчих здібностей

·        Створення творчої атмосфери, здорового морально-психологічного клімату в колективі;

·        утвердження демократичного стилю спілкування, творчих дискусій;

·        своєчасна позитивна оцінка діяльності вчителя для розвитку в нього почуття задоволення;

·        забезпечення соціального захисту вчителя, естетичних умов його праці.

6. Науково-методичного забезпечення

·        Створення групи соціального та психолого-педагогічного аналізу;

·        інформаційне забезпечення програми;

·        розробка, адаптація та впровадження навчально-виховних педагогічних технологій, які відповідають віковим особливостям учнів, творчим здібностям і специфіційної діяльності школи;

·        повне використання можливостей кабінетної системи як науково-методичного центру вивчення дисциплін;

·        проведення психолого-педагогічного аналізу результатів реалізації програми;

7. Матеріально-технічного забезпечення

·       Створення науково-методичного центру;

·        укомплектування бібліотеки, кабінетів науково-методичною літературою, технічними засобами навчання;

 

·        установлення комп'ютерної системи з метою створення інформаційного банку даних;

·        забезпечення необхідними матеріалами та обладнанням, гуртків, об'єднань.

 

 

V. Реалізації основних положень Програми

1. Організація роботи:

1.  Гуртків

2.  Курсів за вибором

3.  Факультативів.

2. Пропаганда мети і завдань програми «Обдарована дитина», кращих наукових авторських робіт дидактичного, психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу з обдарованими дітьми на батьківських зборах, районних та обласних семінарах, конференціях, ярмарках педагогічних ідей, у шкільній стінгазеті .

 

3.           Організація системи поетапної діагностики та своєчасного виявлення обдарованих дітей за планом роботи практичного психолога.

4.           Поповнення інформаційного банку даних «Обдарованість»

5.           Проведення індивідуальних консультацій.

6.     Система стимулювання навчальної і громадської діяльності обдарованих дітей (занесення на шкільну дошку пошани, подяки батькам, інформація через роботу шкільного радіо, похвальні грамоти, грошові винагороди, інформація в шкільній стінгазеті, екскурсії).

Організації та змісту виховної роботи

1. Основні завдання національного виховання школярів:

•        Поглиблення культурно-творчого потенціалу діяльності закладу  та визначення його ціннісних координат;

•         формування національної свідомості;

•         формування духовної культури;

•         розвиток високого рівня мовної культури;

•        розвиток в учнів почуття відповідальності за збереження національних традицій, звичаїв, культурних надбань;

•        опора на принцип гуманізму в спілкуванні як основа виховання обдарованої дитини;

•        орієнтація на індивідуальні програми розвитку творчої особистості учня.

Підпроекти програми

Програма «Обдарована дитина » має бути реалізована через 4 підпроекти: «Інтелектуал», «Натхнення», «Гармонія», «Лідер», які реалізують вищезазначені завдання, враховуючи види обдарованості учнів:

1) творчо-інтелектуальна обдарованість;

2) творчо-мистецька обдарованість;

3) спортивно-оздоровча;

4) високий рівень соціалізації (спрямованість на розвиток соціокомунікативних навичок, обдарованості лідера).

 

 

 

VI.  Принципи реалізації програми

1. Єдність - передбачає спільність мети і завдань кожного з ступенів, наступність і взаємозв’язок між ними, надання усім дітям однакових стартових умов для здобуття загальної середньої освіти незалежно від соціального становища батьків. Школа є невід’ємною ланкою системи безперервної освіти і забезпечує рівень загальноосвітньої підготовки, достатній для подальшого здобуття освіти на наступних її етапах.

2. Варіативність - означає визнання правомірності різних шляхів реалізації єдиної мети і завдань шкільної освіти на основі застосування різних педагогічних систем і технологій.

3. Демократичність – визначається відкритістю перед суспільством, участю учнів, їхніх батьків, педагогічного колективу і представників громадськості у розробці та реалізації стратегії і змісту її діяльності, відповідальністю навчального закладу за якість освітніх послуг перед споживачем і державою.

4. Поєднання національного і загальнолюдського – означає, що домінантою виховного процесу має стати виховання в учнів патріотизму з новим змістовним наповненням. З одного боку, це виховання почуття любові до рідного краю, свого народу, держави, відповідальності за їх майбутнє, а з іншого – відкритість до сприйняття різноманітних культур світу, освоєння фундаментальних духовних цінностей людства – гуманізму, свободи, справедливості, толерантності, культури миру, національного примирення, збереження природи.

5. Світський характер – означає побудову освітнього процесу на засадах наукових знань, розгляд будь-якого предмету вивчення у відповідності з даними про нього сучасної науки. Втручання в діяльність школи релігійних організацій, пропаганда релігійних віровчень, прилучення учнів до релігійної віри у школі не допускаються. Водночас у процесі вивчення гуманітарних предметів доцільне загальне ознайомлення школярів з релігіями як феноменом загальнолюдської культури.

Програма складається з 4 розділів, кожний з яких охоплює всі напрями роботи щодо виявлення, навчання, виховання і розвитку обдарованої учнівської молоді, допрофесійну підготовку особистості.

Організація навчально-виховного процесу в закладі спрямована не на максимальне навантаження учнів навчальним матеріалом, а на розвиток їх здібностей. Творчість учнів, новизна та оригінальність їхньої навчальної діяльності виявляються тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять шляхи її вирішення. При цьому ми намагаємось створити умови для постійного зростання рівня творчості обдарованих дітей, знаходити оптимальні співвідношення всіх видів їх діяльності, щоб одержати найкращі результати.

Види обдарованості

Приклади формування

Інтелектуальна

 обдарованість

  • інтелектуальні конкурси
  • проекти
  • олімпіади
  • інноваційні технології навчання на уроках
  • індивідуальні консультації
  • самоосвіта

Художня обдарованість

 

  • гурток хореографії
  • юні художники
  • юні поети
  • своїми руками

Лідерство

 

 

  • шкільна система самоврядування,

Спортивна обдарованість

 

  • футбол
  • баскетбол
  • волейбол

 

VII. Очікувані результати від реалізації Програми  «Обдарована дитина»

  • розробка і впровадження механізму пошуку і відбору обдарованої молоді;
  • створення науково-педагогічної інформаційної системи;
  • впровадження сучасних педагогічних та інформаційних технологій;
  • підвищення професійного рівня педагогів;
  • створення системи морального заохочення обдарованій молоді до науково-дослідницької діяльності;
  • виховання особистості, збереження традицій і досвіду педагогічного колективу школи.

Одним із найважливіших засобів для виконання Програми є моніторинг динаміки розвитку творчого потенціалу учнів, який здійснюється за напрямками:

- визначення рівня знань учнів з конкретних навчальних дисциплін за допомогою експертних контрольних робіт (за текстами адміністрацій); аналіз динаміки цього показника;

- аналіз динаміки ефективності навчання за шкільними статистичними матеріалами семестрової підсумкової успішності;

 

- оцінка професійного потен