Ср
22/01/2025
4:47:26
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Про шкільну форму ...

[ Результати · Архів опитувань]
Всього відповідей: 221
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міністерство
Департамент
Васильківський РМК
КОІПОПК
Український ЦОЯО
Київський РЦОЯО
Інститут ІТ
Біологічний сайт
Педагогічна преса
Інтелект України
School Champion
Путрівський НВК

Пам’ятка для батьків

ПІДГОТОВКА ДО САДКА

·         Підпорядкуйте домашній режим до режиму дитячого садка, особливо дотримуйтеся часу вкладання до сну та режиму харчування

·         Навчіть дитину елементарних навичок самообслуговування; їсти, мити руки, ходити на горщик, тощо.

·         Якнайчастіше відвідуйте парки, дитячі майданчики, привчайте до гри в пісочницях, ходіть на дні народження друзів та інші заходи, де є однолітки дитини

·         Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в садку багато іграшок, діткам там дуже добре, цікаво, весело.

·         Навчіть дитину говорити «НІ», особливо дорослим, що пропонують неприйнятні для неї речі. Привчіть дитину повідомляти Вам про БУДЬ-ЯКІ випадки, коли хтось її просив про щось «не казати мамі з татом» — за цим проханням може приховуватись небезпека.

 

ОПТИМАЛЬНИЙ ВІК

Найкращий вік, коли дитину слід віддавати до садка – 3 роки. Дворічна дитина ще сильно прив’язана до матері. Чотирьохрічній – важче адаптуватися до нового середовища через те, що вона звикла до домашніх умов. А ось з трьохрічною дитиною чужій людині налагодити контакт простіше.

 

 

ЯК ОДЯГАТИСЯ В САДОК

·         Купуйте одяг, який дитина може одягнути або зняти самостійно (штани з еластичним поясом, сорочки з великими ґудзиками, светри з широким коміром)

·         Одяг має бути зручним. Для дитини садок на цілий день як домівка, тому в строгому костюмі або сукні, котру шкода зім’яти буде незручно.

·         Одяг повинен бути чистим та охайним! Саме від цього залежить відношення до вашої дитини. Зрозуміло, що в садку трапляються усілякі казуси – грав на полу, облився супом, впав на вулиці, тому краще мати декілька комплектів одягу на зміну.

 

ЩО ВЗЯТИ З СОБОЮ

·         Візьміть у дитячий садок улюблені іграшки дитини, з якими вона зазвичай грає або засинає.

·         Якщо дитина починає сумувати за батьками, можна через вихователя передати для неї маленьке привітання з дому: цукерку, картинку або будь-яку гарну річ. У потрібну хвилину таким подаруночок підніме настрій дитині.

 

ЯК ПОЛЕГШИТИ ВХІД ДО КОЛЕКТИВУ

·         Пограйте з дитиною та іграшками в дитячий садок: розподіліть ролі дітей і вихователів, та спробуйте розіграти різні ситуації, що зможуть виникнути у дитини. Орієнтуйте гру на позитивні результати.

·         Поговоріть з дитиною про можливі труднощі та до кого вона може звернутися по допомогу. Наприклад: якщо ти захочеш пити, підійти до виховательки т скажи: «Я хочу пити», і Ольга Миколаївна наллє тобі води  і т.п.

·         На початку відвідування дитячого садка приведіть дитину в першій половині дня, коли діти гуляють. Вона охоче познайомиться з однолітками, поступово включиться у спільні ігри. Заберіть дитину перед обідом. Нехай перспектива пообідати за загальним столом здається їй привабливою та бажаною.

·         Якщо умови дозволяють Вам не квапити події, то у перші три-чотири тижні дитину краще забирати з садка перед денним сном. Засинання – ритуал дуже домашній, при якому дитина особливо потребує фізичного зв’язку з мамою у затишному ліжку, під звичною ковдрою.

·         Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги і їй буде простіше відпустити Вас.

 

БАТЬКИ-ВИХОВАТЕЛІ

·         Повідомте вихователів про звички та вподобання Вашого малюка, про особливості здоров’я, поведінки, харчування.

·         Тримайте тісний зв’язок із персоналом групи. Будьте певні, що працівники приймуть і зрозуміють Вашу дитину, та по материнські дбатимуть про неї.

 

ПОДБАЙТЕ ПРО ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ

Якщо є можливість, з 4 по 10 день зробіть перерву у відвідуванні дитиною садочка з метою профілактики захворювань, тому що саме в цей період слабшають захисні сили організму і дитина може занедужати.

 

ЗУСТРІЙЧАЙТЕ ЧЕМПІОНА

Будьте готові до того, що, після відвідування дитячого садку, дитина зміниться. З’являться нові слівця, звички. Не кожен з батьків позитивно оцінює такий досвід, а даремно: разом з ним дітям приходить впевненість у собі та перші навички суспільного життя.

                

 

Про харчування

На теперішній час оплата за дитячий садок ( 1 день) становить:

·         сад – 8 грн 40 коп.

·         яслі – 7 грн 60 коп.

 

Оплата за дитячий садок проводиться до 10 числа поточного місяця.

·         Якщо Ви є учасником АТО,  то Ваша дитина перебуває в дитячому садку безкоштовно (копія посвідчення)

·         Якщо Ви маєте 3-х і більше дітей віком до 14 років, то плата за дитячий садок становить 50 % (необхідно принести довідку про склад сім`ї та копії свідоцтв про народження дітей).

·         Якщо Ваша сім`я малозабезпечена або Ви одинока мати і стоїте на обліку в соц. службі та отримуєте допомогу, то ви за дитячий садок  не платите (принести довідку зі служби соц. захисту)

 

Якщо Ваша дитина хворіє або з інших причин не відвідує дитячий садок, Ви повинні  сплатити ї в зазначений строк .

Медична сторінка

Батьки довірила нам найдорожче – своїх дітей. І тому, піклування про охорону життя і здоров’я дітей є одним з найважливіших завдань всього колективу.

Наша мета — зростити малят загартованими, бадьорими – здоровими!

Медичний блок складається з медичного кабінету, ізолятору, маніпуляційного кабінету.  В наявності є необхідне медичне обладнання, медикаменти.

Однією з найважливіших ланок збереження здоров’я дитини є правильно організоване, збалансоване харчування.  Воно здійснюється згідно з Інструкцією по харчуванню та примірного двотижневого меню, затвердженого відповідними службами.

Вся медична робота спрямована в таких напрямках:
1. Лікувально-профілактична:

·         обстеження дітей, визначення групи здоров’я;

·         виконання основних рухів;

·         антропометричні вимірювання;

·         фізкультурно-оздоровча.

2. Протиепідемічна:

·         щеплення;

·         профілактика сезонних захворювань.

3.Санітарно-просвітницька:

·         робота з колективом;

·         робота з батьками;

·         випуск санбюлетнів;

·         організація куточка здоров’я;

·         оформлення листів здоров’я.

Здоров‘я – це не тільки відсутність хвороб, а стан повного фізичного, психічного та духовного благополуччя.


Фахівці радять:

 

Схема одягу

Приблизна схема одягу дитини

в залежності від температури оточуючого повітря

 

Одяг

 

Температура повітря, 0С

22

від 22

до І9

від І8

до 6

від 6

до 2

від -3

до -8

від -6

до –І2

від –І5

і нижче

Майка

+

+

+

+

+

+

+

Труси

+

+

+

+

+

+

+

Колготки

 

+

+

+

+

+

+

Рейтузи

 

 

 

+

+

++

++

Плаття фланелеве

+

+

+

+

+

+

+

Кофтина

 

 

 

+

+

+

+

Куртка або пальто демісезонне

 

 

 

+

 

+

 

 

 

Пальто зимове

 

 

 

 

+

+

+

Тапочки

В приміщенні при любій температурі

Черевики

 

+

+

 

 

 

 

Чоботи утеплені

 

 

 

+

+

+

+

Шкарпетки теплі

 

 

 

 

+

+

+

                   

 

Правильно одягнути дитину – значить дати їй можливість вільно рухатися; при цьому руки, ноги та ніс повинні бути теплими. У дитячий садок краще відразу приводити дітей одягненими так, щоб вони могли вільно ходити, бігати та виконувати фізичні вправи. Рекомендується після 220С одягати дитину тільки в труси та майку, а при зниженні температури поступово збільшувати кількість шарів (майка та сорочка, майка + сорочка + светр, майка + сорочка + светр + куртка, майка + сорочка +…+ куртка і т.п.)

Важливо, що навіть при І50С кількість шарів одягу не повинна перевищувати 4, можна лише змінювати їх якість, тобто сорочка (плаття) може бути фланелевою, колготки – шерстяними і т.п. Щоб одяг не мав негативного впливу на хребет, можна рекомендувати легкі підплічники.

Головне у дитячому одязі – її функціональність: зручність, легкість, відсутність проблем із здійсненням невідкладних фізіологічних потреб. Ні в якому разі не слід зав’язувати ніс або рот дитини шарфиком. Функції зігрівання повітря, яке вдихається, виконують слизові оболонки та придаткові пазухи носа. При наявності шарфика дитина дихає холодним вологим повітрям.

Правильне харчування дітей 

                                          Правильне харчування дітей на здоров’я

       Для дитячого віку характерні збільшення росту і ваги, а також значно змінилося кількість і розподіл жирової тканини. Все це вимагає зміни звичок, пов’язаних з їжею, — організм слід забезпечити енергією і поживними речовинами.

       Дефіцит поживних речовин на цьому етапі максимального зростання може мати плачевні наслідки: невисокий зріст, низьку кісткову масу, пізній початок статевого дозрівання.

 Головні поживні речовини в дитячому віці — це білки, залізо, кальцій, вітамін С і цинк. За психічним та соціальним причин діти заперечують сімейні традиції та звички, придбані в дитинстві. Вони самі готують собі їжу, частіше харчуються поза домом, нерідко режим їх харчування збивається, і воно стає незбалансованим. Яким повинне бути правильне і збалансоване харчування у дитячому віці, дізнайтеся у статті на тему «Здорове і правильне харчування дітей».

Рекомендації з харчування

Дуже важко дати стандартні рекомендації, які підходять відразу для всіх дітей, оскільки всі вони різні. Нижче пропонуються загальні поради, що сприяють здоровому способу життя.

·         Вуглеводи. Вони повинні складати 50% від добової кількості споживаних калорій.

·         Білки. Приблизно 15-20% від добової кількості калорій, в першу чергу мова йде про рослинних джерелах білка.

·         Жири. Повинні складати близько 30 — 35% від загального добового кількості калорій, до них повинні ставитися насичені, мононенасичені і поліненасичені жирні кислоти. Не забувайте, що при належному споживанні жирів організм отримує всі есенціальні амінокислоти, необхідні для вироблення різних метаболітів, і жиророзчинні вітаміни.

·         Мінеральні речовини. Організм потребує в першу чергу в кальції (1200 мг на добу), залозі (2 мг на добу для юнаків та 5 мг на добу для дівчат після встановлення менструального циклу) і цинку (12 мг на добу для юнаків і 15 мг на добу для дівчат ).

·         Вітаміни. Важливо задовольняти потреби дітей у вітамінах A, D, фолієвої кислоти, В12, В6, рибофлавін, ніацин і тіаміні. Основні джерела всіх цих вітамінів — фрукти і овочі.

·          

Секрети правильного харчування для дітей

Продукти, корисні для опорно-рухової системи, багаті білками і утворюють 2 з 7 основних груп продуктів — молоко і молочні продукти, а також м’ясо, риба, яйця. Молоко та молочні продукти: 650-850 мл крім порції сиру (150-200 г) не рідше 1 разу на день. М’ясо або риба: порція вагою 150-200 г 1 раз на день. Яйця: раз на день, 4 рази на тиждень. Якщо яйця замінюють м’ясо або рибу, їх потрібно їсти 2 рази на день. Джерела енергії. До них відносяться злаки, борошно, борошняні вироби — хліб, макарони, випічка, рис, цукор. Всі вони багаті вуглеводами. У цю групу входить багато продуктів, що піддаються інтенсивної обробці (хліб, макарони, випічка тощо), виготовлених з білого борошна, звичайно пшеничного. Цукор і інші підсолоджувачі в цій групі не відносяться до основних і необхідним продуктам: це так звані порожні калорії. Важливо харчуватися не менше 2 разів на день, не переїдати, споживати цукор і вуглеводи (картопля, рис, макарони, хліб тощо), особливо на сніданок. До продуктів, що регулює роботу організму, відносяться джерела вітамінів і мінеральних речовин — в них багато клітковини, а також вода. Дуже важливо їсти фрукти і овочі — як сирі, так і зазнали тепловій обробці. Рекомендується з’їдати 1 порцію салату в день і приблизно 3-4 фрукта. Споживання води повинно бути достатнім, близько 2 л на добу, а споживання солодких напоїв — дуже помірним. Важливо пояснити дитині, наскільки шкідливі його організму спиртні напої.

Добове споживання продуктів різних груп, що рекомендується для дітей

·         3-4 порції молока і молочних продуктів;

·         2 порції м’яса, або риби, або яєць;

·         6-8 порцій злаків і бобових;

·         2-4 порції фруктів;

·         3-5 порцій овочів;

·         Помірне споживання рослинних і тваринних жирів, цукру і солодощів. Тепер ми знаємо, яким має бути здорове і правильне харчування дітей.

Де шукати вітаміни 

Де шукати вітаміни?

       Вітаміни мають винятково високу біологічну активність і потрібні організму в досить невеликих кількостях — від декількох мікрограмів до декількох десятків міліграмів у день. На відміну від інших харчових речовин вітаміни не є пластичним матеріалом або джерелом енергії і приймають участь в обміні речовин головним чином як біокаталізатори. Майже всі водорозчинні вітаміни, а також жиророзчинний вітамін К єкоферментами або кофакторами біохімічних реакцій. Вітаміни А, Д, Є здатні регулювати роботу генетичного апарата клітини. Крім того, кожному вітаміну властива також специфічна функція в організмі. Все це робить вітаміни незаміннимими в життєдіяльності клітин.

Соціально-економічні умови, що змінилися, з особливою гостротою підкреслили виняткову роль вітамінологічних знань і досвіду в житті людей. Індустріалізація спричинила за собою збільшення частки рафінованих і консервованих продуктів у харчуванні, що володіють меншою вітамінною цінністю. Наприклад, при виготовленні борошна вищих сортів втрачається з висівками до 80—90 % всіх вітамінів.

На відміну від наших предків у сучасної людини різко знизилися енерговитрати, що, в свою чергу, призвело до зменшення обсягу споживаної їжі. Однак щоб отримати необхідну добову кількість вітамінів, цей обсяг повинний бути значним. Наприклад, для задоволення добової потреби організму в вітаміні В1 потрібно з’їдати більш1 кгжитнього хліба в день.

Викладене пояснює, чому дефіцит вітамінів став масовим явищем. До цього варто додати шкідливий вплив популярних процедур голодування, вегетаріанства й інших модних дієт. Найважливішою причиною дефіциту вітамінів залишається невисокий прожитковий мінімум певної частини населення країни, через що страждає якість харчування.

Вітаміни потрібні для належного функціонування організму, а деякі з них відповідають за процес росту. Варто знати, де їх шукати.

 

 

Вітамін A — бета-каротин

» впливає на ріст, хороший зір, оберігає шкіру,
» броколі, морква, капуста, брюссельська капуста, кабачок, цикорій, шпинат, салат, щавельпетрушка, кульбаба, горошок, гарбуз, соя.


Вітаміни B1, B2, B3, B6

» відповідальні за належне функціонування нервової та м’язової систем,
» баклажан, шпинат, квасоля, салат, сочевиця, щавель, кульбаба, горошок, картопля, соя, помідори.

 

Вітамін B

» сприяє утворенню, росту та репродукції червоних кров’яних тілець, полегшує засвоєння білку,
» спаржа, броколі, капуста, шпинат, шпарагова квасоля, салат, картопля, цибуля-порей, квасоля, сочевиця.
Вітамін С

» чинить протидію інфекціям, бореться з втомою, сприяє поглинанню заліза,
» селера, броколі, брюссельська капуста, щавель, цикорій, шпинат, салат, ріпа, петрушка, кульбаба, паприка, редиска, помідори.

Вітамін D

» укріпляє скелет,  запобігає рахіту і покращує імунітет

» печериці

 

Вітамін Е

» оберігає клітини від вільних радикалів і добре впливає на тканини
» спаржа, салат, шпинат, квасоля, соя.

 

Вітамін H

» сповільнює процес сивіння волосся і облисіння, покращує згортання крові

» гриби, морква, помідори, шпинат.

Вітамін K

» сприяє згортанню крові, протидіє остеопорозу
» броколі, цвітна капуста, капуста, морква, шпарагова квасоля, салат, картопля.

 

Вітамін P

» допомагає в лікуванні кровотечі з ясен, має противоалергічну дію

» глід, капуста, помідори, салат, шпинат, картопля.

Вживання води дітьми 

Вживання води дітьми та організація питного режиму у дошкільному закладі

Вода становить близько 80 % маси тіла дитини. З дорослішанням частка води в її організмі зменшується до 68-72 %. Вода є транспортувальником резон в організмі, середовищем для здійснення біохімічних реакцій, адже вона є добрим розчинником. Разом з водою од організму потрапляють різноманітні макро- та мікроелементи.

Вода, яку ми даємо пити дітям у дошкільному закладі, має бути якісною і добре очищеною. Адже вживання неякісно води (неочищеної водопровідної) є однією з причин порушень діяльності шлунково-кишкового тракту у дітей. Погана вода негативно впливає на більш вразливий, ніж у дорослих, дитячий організм.

 

Чому питний режим є важливим

 

Нестача води в організмі призводить до зневоднення, а потім і до порушення водно-сольового обміну, терморегуляції, через що може навіть статися перегрів організму. Нестача води також негативно впливає на всмоктування поживних речовин у кишківнику і призводить до швидкої втомлюваності при незначних фізичних чи розумових навантаженнях (це насамперед зумовлено недостатнім надходженням води до клітин мозку).

При зневодненні спостерігаються такі симптоми, як пригнічення сечовиділення, темно-жовтий колір сечі. Можуть також бути потріскані сухі губи, сухий язик, блідий сіруватий відтінок шкіри, судоми, пронос, блювання.

Саме тому важливо, щоб дитина могла отримувати воду вчасно та у  достатньому об`єм. З цією метою у дошкільних закладах організовується питний режим.

 

Як ми організовуємо питний режим

Згідно з пунктом 1.5 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільний навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 № 298/227 (далі — Інструкція № 298/227), для організації оптимального питного режиму потрібно забезпечити дітей водою за індивідуальною потребою. Кип`ячену воду дають після охолодження од кімнатної температури. Її зберігають у добре вимитому посуді і міняють не рідше ніж раз на добу.

У нашому дошкільних групах  питний режим для дітей організовують так:

·         у харчоблоці водопровідну воду пропускають через очисний фільтр і набирають у посуд з написом «Вода питна»;

·         воду кип’ятять, остуджують до кімнатної температури та зберігають у харчоблоці з відповідним написом;

·         помічники вихователів і няні отримують воду з харчоблока у відповідно маркованих чайниках;

·         питну воду у групових кімнатах замінюють не рідше одного разу на добу;

·         у кожній груповій кімнаті зберігають набір пронумерованих чашок (відповідно до кількості дітей у групі) та список групи з вказівкою номеру чашки біля імені та прізвища кожної дитини;

·         за потреби вихователь або помічник вихователя видає дитині її чашку та наливає воду (діти старшого віку можуть брати чашки і наливати воду самі)